Information til LBK’s holdledere

Som holdleder er du en vigtig brik for vores børns oplevelse af sammenhold og fællesskabet under en holdturnering. Sammen med de andre forældre er disse dage altid noget børnene ser frem til.

Det er dig, ranglisten og vores holdturnerings-ansvarlige, der sætter holdet inden en holdkamp. Som holdleder skal du sørge for der er spillere til hver kamp, sætte kampe i gang, indberette resultater m.v. 

I august / September begynder arbejdet med at tilmelde vores forskellige hold til Badminton Danmark, og de første kampe starter i efteråret. Informationen vil blive sendt på e-mail til udpeget holdledere og spillere i denne periode.

Som udvalgt holdleder har du brug for at blive oprettet på Badmintonplayer.dk, få en nøgle til vores boldrum/klublokale og få navne, mailadresser og mobilnumre på spillerne. Dette hjælper kontoret og vores holdturnerings-ansvalige med.

Når du ved, hvem der er med på holdet, kan du sende en mail ud til spillerne med datoer på alle kampe. Så har de også et overblik og kan sætte kryds i kalenderen. Vi vil som oftest udpeget en fast reserve til holdene.

I løbet af en sæson kan der komme nye spillere til, eller ske andre ændringer, derfor er det altid vigtigt med en god dialog med vores ansvarlige, som vil hjælpe med spørgsmål.

 

Før kamp på hjemmebane:

  • Send en mail til spillerne ca. 1½ uge før kampen. Bed om en tilbagemelding på hvem der kan spille!
  • Find evt. reserver (i samråd med vores holdturneringsansvarlig). 
  • Lav en frugt- , juice-, boller- og kageordning som spillerne kan hygge sig med efter og imellem kampene, samt medbring nogle kort-spil, da ventetid kan forekomme.
  • Indtast spillerne i Badmintonplayer.dk dagen før, hvor rangliste-point er opdateret og systemet sætter holdet for dig. Modstanders holdopstilling er først synlig 1 time for kampstart.
  • Print en holdseddel med holdopstillingen ud fra Badmintonplayer.dk. Den skal du bruge til at notere resultaterne på. Det er holdlederen på hjemmebaneholdet der skal indberette resultatet digitalt, når kampen er slut og senest mandag kl 12.00. Dette sker på allerede indtaste holdopstilling.
  • Mød gerne 30 min før kampstart alle sammen til fælles opvarmning.
  • Hallen gøres klar med stole mellem banerne, tællere til point fra skabet og bolde, både træningsbolde fra kasserne i klublokalet og kampbolde fra skabet ved styrke.
  • Kald de to hold sammen og hils på hinanden. Fortæl hvem der spiller mod hvem. Uddel bolde og sæt i gang!

 

Før kamp på udebane:

  • Send en mail til spillerne ca. 1½ uge før kampen. Bed om en tilbagemelding på hvem der kan spille!
  • Find evt. reserver (i samråd med vores holdturneringsansvarlig). 
  • Koordiner gerne fælles kørsel, og møde gerne 30 min for kampstart til fælles opvarmning.
  • Lav en frugt- , juice-, boller- og kageordning som spillerne kan hygge sig med efter og imellem kampene, samt måske medbring nogle spil, da ventetid kan forekomme.
  • Indtast spillerne i Badmintonplayer.dk dagen før, hvor rangliste-point er opdateret og systemet sætter holdet for dig. Modstanders holdopstilling er først synlig 1 time for kampstart.
  • Print en holdseddel med holdopstillingen ud fra Badmintonplayer.dk. Den skal du bruge til at notere resultaterne på. Det er holdlederen på hjemmebaneholdet der skal indberette resultatet digitalt, når kampen er slut.

 

Holdturneringsreglerne kan findes på Badminton Danmarks hjemmeside: 

Opret holdopstilling

Udskrive holdseddel

Badminton Danmarks regelsæt - holdturnering